Breviksmamma

Breviksmamma

torsdag 12 juli 2012

Ja, jag lever livet!


Jag förstår på alla fina kommentarer att ni undrar hur det går. Det går ju ett tag mellan gångerna ibland. Och när jag själv börjar skriva börjar jag läsa andras bloggar igen. Två nätter i rad har jag fått sova i sängen hos min man. Soffan är skön men det känns lite mer romantiskt att få (den äran?)att sova hos Honom igen. Dessutom är vårt nya sovrum jättefint och nästan klart!! Men hur har jag då förstört mina chanser nu då? På bara två nätter. Jo, jag snarkar. Högt. En gång vaknade jag till och med själv och undrade vad faan det där var som lät. Då är det illa. Men det mesta går att lösa så iväg till Apoteket. Spärra upp näsan med plastpinne? -Näe Spraya något i näsan? -Nej. Jag använder inte ens vanlig nässpray. Aldrig. Dessutom andas jag inte genom näsan utan genom munnen. Till slut hittar jag en spray som ska sprayas i svalget. Det kan väl bli bra? Det blev precis min tur vid disken. Innan jag läst vad sprayen innehöll. Aj, aj då. Oljor från citronmeliss, tallbarr, fänkål, timjan, pepparmynta och några till jag inte minns. Men jag var modig, sprayade tre gånger i svaljet och kräktes nästan på kuppen. Vad gör man inte för kärleken? Nu kommer bara nästa problem. Kommer jag nu lukta så illa i munnen att det blir soffan i alla fall? Den som lever får se. God natt och stor kram.

3 kommentarer:

  1. Varför avdelar den inte min text som jag ber den när inlägget väl visas?
    Tips? Någon?

    SvaraRadera
  2. Hej Helene!
    Så roligt att höra från dig.
    Blev full i skratt av dn snarkhistoria, det är inte illa att vakna av sig själv. :-) Önskar dig en fin sommar. Kram från Gudrun

    SvaraRadera
  3. Hej där.
    Så kul att du skrev en rad.
    Jag har varit inne och kollat emellanåt för ibland ser jag inte när det är nya inlägg. Det uppdateras inte.
    Varför det inte blir som du vill vet jag inte för hos mig funkar det.
    Jag delar av och hoppar ner en rad ibland.Delar du med enterknappen?
    Det gör jag.
    Det där med snarkning är inte enkelt. Tufft när man vaknar av det själv. Då måste det låta som ett tåg går igenom sängkammaren hahaha!!!!
    Ha nu en riktig skön sommar.
    Hoppas bara att vädret blir bättre.
    Det här fuktiga väder är säkert jobbigt för dig.
    Kramizzzzz

    SvaraRadera