Breviksmamma

Breviksmamma

fredag 29 april 2011

Solens kraft och världens värme



Nu är jag installerad på Vidarkliniken sedan i tisdags. Och jag fick ett enkelrum!
Terapierna har börjat och jag har redan lärt mig att "öppna mig för solens kraft och ta emot världens värme". Det är inte dåligt det.

I några dagar har jag verkligen känt för att "blogga ur" mig lite av företeelserna här men det är så mycket att göra...

Medeciner tidigt på morgonen.
Frukost kl. 8.00

Eurytmi kl. 9.00
Vila

Målning kl. 11.00
Vila

Lunch kl. 13.30
Vila med våtvarmt omslag, "lunchvila".

Här finns lite tid för annat, typ åka till Järna City.

Middag kl. 17.00

(Eventuellt någon kulturaktivitet kl. 18.00 men jag minns med förskräckelse kören "Piss moll". Näe, nu var jag elak igen de hette ju "C dur" men jag tror att det var valfri tonart för samtliga deltagare.)

Ringa till barnen och säga go´natt.

Rygginsmörjning.
Vila.

Kvällsmacka och lite babblande i dagrummet.
Sova för natten.

Ni ser, dagarna blir ju helt fullspäckade...

Nu blev klockan mycket och ängamatssoppan hägrar i matsalen.

-Smaklig måltid.
-Tack, tack.

4 kommentarer:

  1. Hej Helene!
    Vidarkliniken ligger väl i vackra omgivningar har jag för mig. Om det nu går att njuta av dem när man är där? Vi har promenerat runt hos antroprosoferna för en del år sedan.
    Jag önskar dig i alla fall fina dagar.
    Kram till dig.

    SvaraRadera
  2. Hej Helene! Vad härligt att du fått komma till Vidarkliniken igen, vi sågs ju där förra året och jag har också varit där en andra gång, kom hem 2 april. Antar att det är väldigt vackert däruppe nu. När jag lämnade låg snön fortfarande kvar. Springer du på städ-Jonny som röker så hälsa från Cecilia från Göteborg :) Ta hand om dig och njut av lugnet, maten, omgivningarna och alla sköna terapier! Kram Cecilia

    SvaraRadera
  3. Hej Helene!
    Tänker på dig, jag hoppas och önskar att du har det bra.
    Kram från Gudrun /sKeramik

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Skickar en liten hälsning och hoppas att allt är bra...

    SvaraRadera