Breviksmamma

Breviksmamma

tisdag 30 mars 2010

Hoppsan


Nu har det ju tagit alldeles för lång tid sedan jag skrev sist men det finns så många roliga saker man vill göra. Typ varje dag. Har många idéer om vad som kan skrivas här. Jag blir tyvärr för trött när tid väl finns även om min plan från början var att skriva åtminstone två gånger i veckan. Tröttheten gör ofta att inspirationen uteblir. Den, inspirationen alltså, dyker som allra oftast upp när man är i full fart och omgiven av snälla, roliga eller rent korkade människor. Jo, de korkade finns de också dock inte bland vänner och bekanta. Men stort tack till de som ger glädje och humor på grund av den egenskapen. Betraktelsen kan ju även vara igenkänning å det grövsta och dessutom ganska objektiv i korta möten. För att citera Mark Levengood eller om det var hans mormor: "Saliga är de korkade för de skola flyta när syndafloden kommer". Ha, ha, ha.

Vi ses och hörs.

Kram på er.


2 kommentarer:

  1. Jag säger bara Mark Levengood! En på miljonen. Härligt att läsa ett nytt inlägg Helene. Tänker på dig även om jag inte har hört av mig på ett tag. Kram/ Gun

    SvaraRadera
  2. Hej Helene! Du skriver fantastiskt bra, verkligen kul att läsa. Mindre kul det du går igenom...Jag har aldrig varit intresserad av att läsa bloggar men nu har du ett fan som kommer kika in ofta! Stor kram till dig/ Johanna Wright

    SvaraRadera