Breviksmamma

Breviksmamma

tisdag 9 februari 2010

Anna och Lilla H



Kajsa är fortfarande krasslig och får spendera en dag till hos mormor och morfar. Hannah är lite avundsjuk men idag har hon jag har haft mysfrukost hemma med varm choklad och rostat bröd. Idag gick det bättre än igår då jag lyckades försova mig, vi fick kasta i oss frukosten, glömde overallen (fick vända och hämta) och kom in i klassrummet, med andan i halsen, precis innan samlingen hann börja. Jag kompenserade genom att vara med en stund i skolan.

Igår kände jag mig oförskämt pigg, jag var vaken hela dagen. Är det bra eller dåligt? Har kroppen vant sig vid att det kommer gift och hanterar det bättre? Då kanske tumören också blir ”immun”. Vem vet? Vi får väl se på nästa röntgen. Provtagning på vårdcentralen i morgon, provsvar på torsdag. Det vore skönt om levern klarar sig bättre den här gången.

Jag har börjat följa två bloggare som också är unga, har familj och skriver om cancer men de tjejerna har kommit längre i sin sjukdom. Det värmer att se att det finns så mycket kärlek och att det faktiskt går att ha delar av ett ”normalt” liv kvar trots att man är väldigt sjuk.

Anna skriver om livet här och nu, om sin man Henrik och sin lilla dotter ”Doktor Tilda”. I inledningen skriver hon att morgondagen är ett oskrivet blad för alla.
www.annajansson73.blogspot.com
”Lilla H” skriver: ”Bästa sättet att inte dö är att LEVA!”. Hon finns på www.hejoh.blogspot.com.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar