Breviksmamma

Breviksmamma

lördag 6 februari 2010

God morgon akademiker



Nu är uppfarten ordentligt plogad. Det kom ett SMS vid tiotiden: ”God morgon akademiker. Om ni vill ha uppfarten snöröjd så hör av er. Jocce har maskinen hemma. Puss, puss.” Ja, grannarna har hjälpt oss ett antal gånger och var har vi fastnat? På den egna oskottade uppfarten. Korkade akademiker att inte förstå bättre!
Tack snälla, söta för hjälpen. Många tror att det är knepigt att köra ut hit på vintern men här är banne mig bättre plogat än på många andra ställen runt om. De här killarna utför ett makalöst arbete varje dag och hela tiden. Tack igen.

I torsdags kom svägerskan med tåget från Göteborg. Försenat? Skiter björnen i skogen? Meningen var att tåget skulle anlända vid Stockholms central kl 12.45. ”Nej men har det kommit snö? Där ser man. Vilken överraskning.” När klockan var kvart över fyra kunde Christofer hämta henne på stationen i ”Flempan”. Vi hade varnat henne redan på morgonen. Christofer mår lite halvdåligt, Kajsa är förkyld och har feber och jag fick cellgifter i onsdags. Pigga, glade familjen med andra ord men det är så kul att hon ändå vill vara här. Det går inte alltid att planera för allt. Lev och lär.

Jag är så trött nu. Redan innan behandlingarna började fick jag veta att det för många är det tuffaste med cellgifterna. Sover, sover, sover och måste nog göra det igen. Typ nu. Ses och hörs.

1 kommentar:

  1. Hej, Svägerskan!
    Tack för att jag fick vara hos er några dagar. Jag är jättetacksam att ni orkar släppa in mig i era liv nu när livet är hårt mot er.

    Visst såg jag att du hade det tufft med tröttheten men det som etsats sig fast framför allt är att du utstrålar en oerhörd värme och livsglädje. Den smittar av sig och jag kände ett varmt lugn när jag var hos er, trots febriga och snoriga näsor. Du visar också på en makalös klokhet som få har. Du sa en del saker när jag var uppe hos er som gjorde mig helt mållös - och som du vet händer inte det så ofta:-). Vad var det Kajsa sa: "Babbel, babbel, babbel, babbel, ska ni aldrig sluta babbla nån gång?"

    Om du vill så kan jag ta en runda på stan någon gång och titta om det kanske kan finnas sådana där halssmycken som vi talade om till tjejerna. Jag kan ta kort och skicka till dig.

    Vi hörs snart - och så får vi titta på en ny datum så småningom, om ni har lust att få en inneboende några dagar igen.

    Kramar!
    Birgitta

    SvaraRadera