Breviksmamma

Breviksmamma

lördag 13 februari 2010

Vad gör du hela dagarna?


Jag fick frågan av en elev härom veckan och jag antar att flera undrar. Det är inte svårt att få dagarna att gå, tro mig. Det klart högst prioriterade är självklart tiden med Christofer och flickorna. Att kunna hitta de sköna vardagsstunderna som en lång frukost, att spela spel efter dagis och skola och att läsa långa godnattsagor. I övrigt finns det också förvånansvärt mycket att ägna sig åt när man är hemma. Tyvärr har de aktiviteterna inte innefattat det som borde göras såsom disk tvätt, och dammsugning. Har ingen aning om hur det blivit så, jag som alltid har så städat omkring mig. Inte. Det finns ju så många saker som är roligare att ta sig an.


I går blev det besök hos frisören och hon är verkligen en sann konstnär som förstår precis vad jag vill. Tyvärr kan jag inte ha henne hemma. Det blir ju sällan lika bra när man står där och kämpar själv framför spegeln. Frisörbesöket följdes av en tur på stan och lunch tillsammans med morgontidningen. Inget fel på den dagen. I övrigt har allt börjat kännas som en väntan. Väntan och tomrum mellan behandlingar och eventuellt avvikande provsvar. Dessutom undrar jag fortfarande om medicinerna tar om jag nu inte mår dåligt förutom det att jag är trött. Ska jag vara orolig eller tacksam? Nä, njuta av dagen, häret och nuet måste nog vara smartast.


Genom lillasysters bloggfrälsta väninna fick jag ett tips om en intressant sida. Bloggen heter ”amandavardet” och jag vet inte om det är meningen att få folk att skratta, gråta eller bara inse att det skulle kunna vara någon slags ironi i det hela. Själv väljer jag det första av alternativen och tycker att det är hysteriskt roligt men klart på gränsen för att soffans ”skämskudde” ska åka upp för ansiktet. Ni vet den man bara måste ha när saker ter sig alldeles för pinsamma. Har man fler kuddar kan man också hålla de för öronen om man inte har sinnesnärvaro att stänga av det aktuella mediet. Det skulle också kunna vara så att den här flickan verkligen har något att berätta, ett budskap av något slag när hon samlat tillräckligt mycket uppmärksamhet och irritation hos folk för att kunna nå ut till många. Jo, för många måste tydligen titta även om de inte gillar det och särskilt för att irritera sig och skriva elaka kommentarer.





Jag hoppas eller kanske bara önskar/vill tro att det handlar om humor även från hennes sida. För roligt är det.

Och helt galet. Ta en titt. Mer humor åt folket.

Ses och hörs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar