Breviksmamma

Breviksmamma

onsdag 26 januari 2011

Morötter- Ett direkt hot mot din hälsa



Både söndagens och måndagens musikalföreställningar gick otroligt bra och vi har så ”sjukt” (som de själva skulle skrivit) härliga, duktiga elever i klass 9 md.





Glada elever, lärare och musiker efter sista föreställningen.


Reaktionerna har inte heller låtit vänta på sig. I gårdagens ”sjukt” trevliga ”Ring P1” hörde en man av sig och berättade om alla hemskheter minsann.
Hans dotter hade varit och sett en musikal tillsammans med sin skolklass och det var, enligt pappan och dottern (observera att pappan nu dessutom bara hört dottern återberätta, han har inte sett föreställningen), ren och skär kommunistpropaganda. För skattebetalarnas pengar. Ve och fasa.

Hon kanske sov under föreställningen? Var hon på den föreställningen där vi hade problem med ljudet? Ser hon kanske världen genom ”pappas glasögon”?
Vem vet? Vi vet att vi inte ägnar åt oss kommunistpropaganda i alla fall.
Mannen ifråga berättar sedan att vi, i föreställningen, anklagar Jimmie Åkesson och hans Sverigedemokrater för att vara nazister. Det gör vi inte. Vi visar bara ett gäng nynazister som gillar honom. Inte tvärtom.

Nu kan inte jag uttala mig för manusförfattarna. Jag är inte en av dem (tyvärr), jag har bara sett musikalen. Det jag däremot kan göra är att ta ett exempel med lika strålande slutledningsförmåga:

100% av de som är födda före 1890 och har ätit morötter är döda.
Alltså är morötter ett direkt hot mot vår hälsa.
(Det ni, Aftonbladet och Expressen. Det kanske bli ett löp att ta fasta på?)

Inte äta morötter nu.
Morötter dödar.

3 kommentarer:

  1. Ja, det är inte lätt!
    Vad ska jag säga, som har stoppat i mig så mycket morötter, hemska tanke.

    Ang. teatern: Tänk att ett budskap kan tolkas så olika.
    Jag önskar i varje fall dig en riktigt bra dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Lysande slutledningsförmåga!

    SvaraRadera