Breviksmamma

Breviksmamma

tisdag 18 januari 2011

Tidsoptimisten slår till igen.



Så många idéer, så lite tid. All tid går åt till att arbeta med skolans musikal som ju är ett av mina "russin". Igår frågade jag barnen vart de tror tiden tar vägen när det känns som om den bara försvinner.
Först såg de oförstående på mig men när jag jämfört med att de ibland vill göra allt på en gång så trillade poletten ner.
Hannah svarade: "I klockan. Var annars?"

Så kan det vara. Nu är tiden knapp igen...

/Den obotliga tidsoptimisten

2 kommentarer:

  1. Härligt!
    Man borde alltid ställa de kniviga fågorna till sina, och andras barn. Svaren blir liksom så självklara! :)

    P.S Jag vill också har russin!

    SvaraRadera
  2. Russinen räcker till alla, det är bara att ta för sig! Russinbuffé?

    SvaraRadera